פרסום במשחקי וידיאו (במקום בטלוויזיה) תרם להצלחת הדיאודורנט AXE

"אם צעיר מבלה 12 שעות בשבוע במשחקי וידיאו ורק 9 שעות בצפייה בטלוויזיה, אני מפרסם במשחקי הווידיאו"

כאשר חברת יוניליבר השיקה בארצות-הברית בשנת 2002 את המותג AXE – דיאודורנט משולב בספריי גוף לגברים, היו לה סיבות רבות להזיע... שכן סטטיסטית נבדק ונמצא כי אחוז הכשלונות בהצגת מוצרים חדשים המנסים ליצור הרגלי צריכה חדשים הוא גבוה ביותר. ה- AXE היה מיועד לקהל יעד של גברים צעירים  בגילאי 18-34, ובתחילה היקצתה יוניליבר 60% מתקציב הפרסום של המוצר לטלוויזיה. אך במהלך שלוש השנים האחרונות חלו שינויים של ממש ביעילות של הפרסום בטלוויזיה, ובשנה האחרונה היקצתה יוניליבר רק 30% מתקציב החשיפה של ה- AXE לטלוויזיה. "אם צעיר מבלה 12 שעות בשבוע במשחקי וידיאו ורק 9 שעות בצפייה בטלוויזיה, אני מפרסם במשחקי הווידיאו" אומר ל- Business2.0 מנהל השיווק של המותג קווין ג'ורג'. ואכן השינוי בתמהיל החשיפה מראה תוצאות: ה- AXE הפך למותג דומיננטי כשהוא מהווה 10% מההיקף הכולל של המכירות בשוק הדיאודורנט בארצות-הברית המסתכם בשני מיליארד דולר בשנה.

התייחסות: ניתן ליצור מתאם טוב יותר בין אופי של פרסומת לבין משחק וידיאו, מאשר עם תוכנית טלוויזיה. (ראו אייטם נוסף בידיעון). כך למשל פורסם ה- AXE בהרחבה במשחק וידיאו פופולארי בו מנסים המשחק וחברו הווירטואלי 'להתחיל' עם נשים צעירות במגוון של סצנות ומצבים. משחקי הווידיאו הפכו למדיה משמעותית גם אצל מבוגרים, בניגוד לתקופה קודמת בה היו נחלתם הבלעדית של ילדים ובני עשרה.



powered by: mipotech