60% מגילאי 34-18 מעדיפים משחקי וידיאו על צפייה בטלוויזיה. המפרסמים מגלים עניין


תערוכת האלקטרוניקה הבידורית המתקיימת מידי שנה בלוס אנג'לס מהווה מקור משיכה למכורים למשחקי וידיאו, לקמעונאים ולתקשורת. השנה הגיעו לתערוכה מבקרים מתחום שעד כה לא הראה עניין בתערוכה -  מפרסמים ואנשי פרסום מתחומים כמו מזון מהיר, נעלי ספורט ומוצרי צריכה. המבקרים החדשים ביקשו את קירבתם של המוציאים לאור של המשחקים כדי לחתום איתם על חוזי פרסום. למעלה משישים בקשות לחוזי פרסום התקבלו השנה בתערוכה, לעומת שתיים בלבד בשנת 2003. שתי סיבות הצטרפו למה שנראה כתחילתה של מגמה: האחת, ירידה הדרגתית אך מדאיגה של השפעת הפרסום בטלוויזיה, והאחרת, חשובה לא פחות – העובדה כי 60% מגילאי 34-18, אשר מספרם מגיע בארה"ב לעשרים מיליון איש, זונחים את הצפייה בטלוויזיה לטובת משחקי וידיאו. חברת נילסן אף מצאה, כי קיימת ירידה כללית של 5% בצפייה בטלוויזיה, ואף הודיעה לפני כששה חודשים כי היא מפתחת עתה מודל שיאפשר למדוד את הרייטינג של הפרסומות במשחקי וידיאו. חברת Massive מציעה למפרסמים החל מהחודש רשת הפצה של פרסומות במתודה של

Product Placement, שיגיעו באופן מפולח לגילאי 34-18 ואשר ניתן יהיה למדוד את הרייטינג שלהן.

התייחסות: נכון להיום, הפרסום במשחקי וידיאו מבוסס רובו ככולו על Product Placement  אך ההיקף הכספי עדיין שולי וזניח, בעיקר שעדיין אין סרגלי רייטינג מתאימים. ההערכה היא שכאשר מדידת הרייטינג תשביע את רצונם של המפרסמים, יקבל תחום זה את תשומת הלב הראויה של ענף הפרסום, וגם מחירונים מתאימים יותר.

 



powered by: mipotech